HTML

Mobilitás

Sokáig skizofréniának gondoltam, hogy ugyanúgy érdekel a tömegeket mozgatni képes személyszállítás és a némelyek által önzésnek nevezett autózás-motorozás. Aztán nagy keservesen megtaláltam a közös hasznukat: mindkettő mozgékonnyá, azaz társadalmi vagy nemzetgazdasági szempontból hasznosabbá teszi az egyént. Ez tehát a két fő téma. No meg persze alkalomadtán eszembe jut más is; ha nem bírom benntartani, leírom azt is.

Friss topikok

2009.12.26. 08:00 Jermann Kálmán

Griffkomédia

Ezrek egzisztenciájával, tízezrek idegeivel, százezrek szimpátiájával játszadozik hetek óta a General Motors - bezárják a Saabot, kíméletesen, de véglegesen felszámolják az egykor oly innovatív svéd autógyártót - de közben azért tárgyalgatnak komolytalan alkalmi csoportocskákkal.

 

 A szerző felvételei az új Saab 9-5-ös magyarországi hivatalos bemutató napján, 2009. november 11-én készültek. Ekkor még hurráoptimizmus lengte körül a tetszetős és tágas limuzint

Néhány felelőtlen illúziókergetővel szemben nekem az a véleményem, sajnos nincs visszaút: tisztes hátérrel rendelkező vállalkozás egy sem érdeklődött a Saab után. Ne dédelgessünk álmokat: a Koenigsegg neve alatt verbuválódott csapat sem az az évtizedek óta egy asztalnál bridzselő és szivarozó, egy golfklubban szocializálódott, a gentleman agreement alapján azonos gondolkodású, egymást még sosem átvert társulás. Alkalmi, rövid érdekeket, az olcsó, felszámolásból származó javakat keresők ezek, még ha el is hisszük az elszánt manufaktúra-vezetőről, hogy ő tényleg érzett valami ennél többet. A Spyker nevű szinte fantommárka még ennyit sem érdemel: ha a nem első ajánlatban még meg nem nevezhető tőkestársakkal érvelnek, na, azt a vérszívó (és az évtizedes szánalmas vergődésből jól látszik: félamatőr) könyvelők által vezetett GM-s tárgyalódelegáció nem veheti komolyan.

Hatalmas, 5 méteres, drabális csatahajó (lett volna)

Persze várjuk ki a végét, ez nem egy elszánt, márkahű saabos keserves siratója, azt későbbre tartogatom. Csak feltennék egy prózai kérdést: hát hülyék ezek a General Motorsnál? Egy komplett, kész, Opel-fődarabokból épített, gyártósorra érett autót, vagyis a 12 hosszú esztendő után elkészült 9-5-öst eldobják? Miért nem használják fel, ha kicsit olcsóbbra is cserélik az anyagokat: ez lehetne az új Opel Omega.

 

(Remélhetőleg) erről nincs szó, de ha nem merült fel, akkor ez is azt bizonyítja, a GM rég elrugaszkodott a valóságtól, a reális üzletpolitika helyett a szorult helyzetben lévő gyártóhelyi ország adományaként felajánlott (vagy kicsikart) dollár- és eurómilliárdokra fáj csak a foguk. 

Jól látszik az eredeti rendszámtakarón, hogy sebtiben, lakkbenzinnel próbálták eltüntetni a Saab 9-5 feliratot. A logó véletlenül fent is maradt (manipulált kép)

3 komment

Címkék: saab opel general motors egyéni közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://jermann.blog.hu/api/trackback/id/tr961623127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.12.26. 10:48:42

de megmaradt a régi jó 9000-es. ;)

yeti 2009.12.26. 13:33:48

A GM-esek hülyék!Teljesen.
A Saabot meg nagyon sajnálom.

kacsa! 2010.01.02. 00:29:43

Ja hogy ez a Jermann Kálmán az a Jermann Kálmán? ...
Nagy kár lenne a Saab-ért, a múltja meg az új 9-5 miatt is. 10-15 év múlva megpályáznék egyet :)