Nem szaporítom a szót, de akadt a kollekciómban pár fotó, ami azt igazolja, van az a pénz (vagy az a szervezettség), amitől működik a dolog, félméteres, méteres hóban is. Szegény svájciak, vajon nekik hányszor kell évente rábólintaniuk vasútjaik póttámogatására?
(A képek készültek: 2008. február 6., Svájc, Graubünden kanton.)
A jó szemű észreveszi a lényeget: egy söprű a váltóhoz szúrva. Bármily fura, ha van, aki ügyesen forgatja, nemigen kell több
Ez sem drága űrtechnika
Az Albula-alagút északi bejáratánál ősztől tavaszig komisz az idő: ide kéne tanulmányútra küldeni a hazai illetékeseket
Másik váltó (szakszóval: kitérő), másik seprű (szakszóval: kézi működtetésű, lokális alkalmazású hóeltávolító eszköz)
Ugye, milyen röhejes a harmadik évezredben ilyen kijelzőről leolvasni a drága luxusüdülőhelyről (St. Moritz) induló drága luxusvonat adatait? Ja, hogy hajszálpontosan indult és érkezett meg Tiranóba?
Az ott egy menedékház, vagy mifene. Errefelé ennyi hó a megszokott (útban Európa legmagasabban fekvő nem fogaskerekű vasúti hágója, a Bernina felé)
Tökig, akarom mondani, kötésig ér a hó, mi meg rendületlenül kapaszkodunk a tengerszint felett 2328 méteren fekvő magashegyi átkelőre
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
F.O.S. 2009.12.25. 09:30:04
Tapasztalataim szerint nálunk ember nincs a seprűhöz. Mert, hatalmas (minimál)bér költsége van a dolgozónak,aki forgatná a seprűt. És akkor miből bérelnének üveg palotát az alvó Csipke Rózsikának?
2009.12.25. 09:32:36
pobeda 2009.12.25. 09:37:30
Az óra a könnyebb leolvashatóság miatt olyan,csak ránézel és a "foltokból" is tudod mennyi az idő.Már ha analóg(kijelzésű) órákon szocializálódott az ember.
rszvsz 2009.12.25. 09:38:29
oké, a máv és bkv síkhülye vezetői réteggel (és anti-utasbarát gárdával) van megáldva.
De hát van egy minisztérium is, nem?
Miért nem lehet kivágni az illetékes vezetőket, mikor már most beindult a látszat-politika és a zsdsz se tud bekavarni (az 1 ezreléknyi támogatóval)...
Tibike15 2009.12.25. 09:40:24
ma már annyira drága a vonat, hogy maximum akkor jöhet szóba, ha egyedül mennék.
De manapság már szóba sem jöhet a vasút, mert ha leesik néhány centi hó és esetleg van némi mínusz fok is, akkor a vasút megadja magát.
Kész káosz, marad az autó, azzal még mindig el tudok menni A pontból B-be és olcsóbban is mint amennyibe a vonatjegy kerül.
Hegyi 2009.12.25. 09:42:09
Évekig vonatoztam naponta, többször voltam a forgalmi irodában panaszt tenni, láttam mi folyik ott, az csak duma, hogy nincs ember. Nem rossz indulatúak, a sínparasztok, csak eszükbe sem jut, az ilyesmi, meg, hogy vannak utasok is.
travelnyuszi 2009.12.25. 09:45:08
kispista2 2009.12.25. 09:45:49
rszvsz 2009.12.25. 09:46:26
Kiderülne, hogy a Deutsche Bahn kb harmadennyi emberrel jobb menetrendet tud biztosítani...
Kiderülne, hogy a Deutsche Post kb harmadennyi emberrel nem postázná ki Budaörsre a Pilisszentlászló-i címzést. És nem lopná el a küldeményeket.
Kiderülne, hogy a 9800 ft-os bérlet mellé az új bkv-nak nem kénének nem, vagy parasztul vezető sofőrök és az 1000nyi vízfejű idióta se...
Jó-jó, felébredtem :)
Advocatus_Diaboli 2009.12.25. 09:47:58
RogerNyul 2009.12.25. 09:50:05
Kellemes Ünnepeket!
ostván 2009.12.25. 09:50:40
A MÁV-tól nemrég kirúgtak egy vezetőt. Az volt a bűne, hogy jól dolgozott (komolyan!). A részlegét gazdaságossá tette.
És így idegen testté vált, akit eltávolítottak.
A dolgozókról: nyilván könnyebb sztrájkolni (igazságtalan célokért is), meg nem sztrájkolóként élvezni azt, hogy éppen munka nélkül jár a fizetés, mint kimenni a hóba (a seprű nincs benne a szabályzatban).
Úgy kíváncsi lennék, ezek az emberek hogy élnének meg a vállakozási szektorban!
rou 2009.12.25. 10:16:38
slovnaft 2009.12.25. 10:19:30
Hát ez a nagy helyzet a váltókkal is.Svájcban elég egy seprű, nálunk meg megy a pofázás műholdas robotizált rendszerekről, amik csak arra jók, hogy lenyúlják a lét (meg a jutalékot).
A szimpla privatizáció ezen nem segítene. A postások munkájának egy részét is kiszervezték már, és nézzétek meg, hova jutottunk!Pesten két vállalkozó kezébe került a levélhordás, zsákonként 250 ezerért.És kik dolgoznak?Minimálbér alatt foglalkoztatott lecsúszott emberek robotolnak. Sokm száz százalékos haszon csörög a vállallkozók zsebében, miközben a szolgáltatás minősége egyenlő a nullával.Már nincs szükség formaruhára és bicajra sem, mert a bedolgozó "alvállalkozók" ezt "nem igénylik"...Vegyen mindenki magának bringát meg téli kabátot, ha futja a 45 ezerből.Szabadság, betegállomány nincs, akinek nem tetszik, takarodjon.
Hát ez nem privatizáció, ez szervezett bűnözés.
slovnaft 2009.12.25. 10:24:11
Píter 2009.12.25. 10:26:18
slovnaft 2009.12.25. 10:30:00
Amit írsz, abból egyértelműen kiderül, hogy nincs rend.Rendnek kell lennie mindenütt, a munkahelyeken, a hatóságoknál, a hivatalokban és az utcán.No, hát ebből hol van ma rend?Sehol. a lendület viszi az országot, amíg meg nem áll.Sikerült eltüntetni az államot, ahogy a liberálisnak hazudott bolsevikpárt hirdette két vétizeden át, de nincs semmi, ami átvegye a szerepét.Csak a mutyizás.
fairlane 2009.12.25. 10:31:43
slovnaft 2009.12.25. 10:36:02
Csak nagyon halkan mondom, és tényleg nem mentegetőzésként, hogy a mi klímánk sokkal rosszabb, mint a svájci. Ott télen jideg van, nyáron meg mérsékelten meleg. Nálunk meg láthattuk a hét elején, hogy 44 fokos hőingadozás sem ritka.Nálunk egy-két napos hideg után jön az enyhülés, a hóból víz lesz, ami viszont minden éjjel megfagy, majd nappalra kiereszt.Az utak is részben emiatt kátyúsodnak (no persze meg azért, mert még mindig az ötvenes évek szabványa szerint készült aszfaltot használjuk, mert az olcsó, a költségvetési üzemként működő útfenntartóknál meg a megtakarítások után jár az év végi prémium).
bonobonohu · http://bono.hu 2009.12.25. 10:36:59
ebből is látszik, hogy Svájcban DOLGOZNI járnak be a munkahelyükre a vasutasok, nem sztrájkolni! :-P
ehhh...
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.25. 10:39:33
Mashol ugy latszik rajottek, hogy nem kell a "digitalis" sepru, eleg az egyszeru evszazadok ota bevallt analog is.
MZ/x 2009.12.25. 10:40:11
slovnaft 2009.12.25. 10:42:07
A kötelességtudat, bizony, ez az egyik kulcsszó!Nézzétek meg a fejlett gazdaságú országokban, például az USA-ban, hogy ha valaki munkát kap, az úgy végzi, mintha doktorálni akarna belőle.Ha valaki portás lesz, ott nincs apelláta, be nem mehet senki engedély nélkül.Pénzzel meg ne is próbálkozzunk, mert mehetünk a kóterba.Ezekben az országokban nem is röhögik ki egymást, ha valaki szívvel-lélekkel dolgozni akar, és senki sem szabadkozik, hogy bocs, de hát ezt nekem csinálnom kell, pedig mekkora ökörség...Másból vannak gyúrva az emberek, s ennek nyitja már a családokban és az iskolákban kezdődik. Amit most nálunk éppen szétvernek, szétvertek, a liberálisnak hazudott "elvek" miatt.Nagyon elqrták a mi országunkat, ebből már biztosan nem lesz kiút.Olyan, mint amikor másik vágányra terelnek egy vonatot. Az is halad előre, de hogy hová, az csak később derül ki.
nyalógép 2009.12.25. 10:42:18
netopi2 2009.12.25. 10:43:27
Tegyük fel, hogy a MÁV vezetője kiadja a parancsot: minden váltó mellé seprűt, ebben az esetben:
1. a beszerzési igazgató leadja a megrendelést a seprűkre, természetesen a felesége nevére bejegyzett kajmán szigeteki offshore cégnek, a piaci ár százszorosáért
2. a leszállított seprűk minimum felét azzal a lendülettel rögtön spontán privatizálja a Raktáros Józsi
3. a maradékot kiosztják az Alkesz Pisták között, akik úgy megörülnek nekik, hogy egyből elcserélik őket egy-egy felesre a sarki talponállóban
Szóval inkább ne erőltessük a dolgot ...
slovnaft 2009.12.25. 10:47:34
A lényegre tapintottál. Tudjátok, hogy ez nem a ma betegsége? Itt egy példa rá. (Ne tessék köpködni, mert kiváló a példa.)
„Hogy milyen az elbürokratásodott szervezet, arra egy példát” – mondta Rákosi Mátyás 1950-ben. – „Mezőkovácsházán a 13 vezetőségi tag közül 9 fizetett funkcióba helyeztette magát. Az elnök öt holdon egyéni gazdálkodást folytat és községi esküdt. A titkár ugyancsak öt holdon egyéni gazdálkodást folytat, a földművesszövetkezet cirokátvevője. A propagandista, magángazdálkodása mellett a szövetkezeti tejüzem alkalmazottja. A tömegszervező magángazdálkodása mellett gabonafelvásárló. A káderes az OszH pénztárosa, a gazdasági vezető a DÉFOSz irodavezetője, a frakciótitkár a ciroktelepen van alkalmazásban, a női felelős a szövetkezetnél baromfifelvásárló, és így tovább, és így tovább…”
Rákosinak tehát már 1950-ben forgott a gyomra attól, amitől nekünk ma.Módszerváltás ide vagy oda.
slovnaft 2009.12.25. 10:49:15
Szűcslaci 2009.12.25. 10:58:06
sgt 2009.12.25. 10:58:43
A seprűt bátran leteszik a váltó(kitérő) mellé, hogy ha kell használják. Nálunk ez elképzelhetetlen!!
Egy óra múlva már ott sem lenne. Valamelyik szegény "boszorkány" örömmel venné birtokba. :))
No nem azért hogy dolgozzon vele!
Egu 2009.12.25. 11:01:28
@slovnaft: a mi időjárásunk mellett télen lefagy, nyáron túlmelegszik, a kettő között meg eltörik a váltó. Nálunk komolyan mondom mágneses irányvasutat kellene építeni, mert abban nincsen váltó. A-ból B-be megy oszt kész...Bár lehet, hogy akkor meg a magyar altalaj kedvezőtlen összetétele befolyásolná károsan a mágneses tér egyenletességét, ezért a rázkódás elkerülésére csak 15-tel mennének a gyorsvasutak is...:)))))
slovnaft 2009.12.25. 11:02:44
Igazad van, a fekete vonat annak idején ezeket a pályamunkásokat (is) szállította Pestre.Mióta nincsenek pályamunkások, felverte a gaz a síneket és a biztonságuk is kétséges (persze ez csak egy privát vélemény, látván a girbegurba síneket). De amit mondassz, az rímel az általam a rendről elmondottakra.Igen, nincs rend, így nyugodtan lehet megélhetésibűnözni. Persze csak azoknak, akiknek engedi az álliberális hatalom - nyilvánvalóan számításból a mindenkori választásokra gondolva.Különben miért nem lehet egyetlen hét alatt lefülelni az egész országban a színesfémmaffiát?Súlyos börtön és TELJES VAGYONELKOPZÁS a tolvajoknak és az átvevőknek - meg a mögöttük ólálkodó vagy éppen cégtulajdonos politikusoknak.Védelem nélkül ezt nem tehetnék velünk!Börtönbe velük.
slovnaft 2009.12.25. 11:04:39
Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 11:06:05
Rocko- 2009.12.25. 11:10:38
slovnaft 2009.12.25. 11:14:38
kerzo · http://munkapad.blog.hu/ 2009.12.25. 11:31:28
Én is írtam egy kis összefoglalást erről a kabaréról. Vagy tragédiáról?
minbiz.blog.hu/2009/12/23/draga_bakter_ur
Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:35:16
ez persze hülyeség (mármint az azonnal feljelentik szólam), látszik, hogy nem jártál még néhány nagyobb svájci város, használt tűkkel borított belvárosában...
mindazonáltal, nem értem, miért nem lehet egy egyszerű intézkedési tervet megcsinálni, ami arról szól, hogy minden egyes váltónak van egy felelőse (ekkora dolgozói létszámmal über egyszerű kijelölni egyet-egyet) és ha elkezd esni a hó, akkor az xy számú váltó felelőse köteles megszervezni a folyamatos takarítást, amihez előre lehetne biztosítani az eszközöket a terv szerint...
ez annyira egyszerű, igaz, nem kell érte milliókat kifizetni egy sógorkomajóbarát által gründolt tanácsadó cégnek, cserébe viszont működne...
slovnaft 2009.12.25. 11:37:33
warren buffet 2009.12.25. 11:39:45
azt vágjátok hogy Szolnokon melyik volt az egyetlen pontos járat a hóeséses váltóbefagyós sorsrontó napon?
a moszkvai Tisza expressz.
és 5 perc késében sem volt Szolnokig érted mittomén 2500 kmes úton, majd Pestre (kb 100km) már majdnem egy órás késéssel ért be.:)
az milyen?:D
slovnaft 2009.12.25. 11:40:29
Jártam és láttam a tűket. Frankfurtban is át kell lépdelni a járdán és az aluljárók lépcsőjén fekvő narkósokat.De ez nem az a kategória, amiről beszéltem. Meg csak a kisvárosokban és falvakban működik, amiről írok.Sajnos a narkó már egészen más ügy Svájcban is, azt ők sem tudják orvosolni.Köszönhetően a globalizmusnak, ami ellen azért ők megteszik a magukét.Lásd a legutóbbi népszavazást.
slovnaft 2009.12.25. 11:41:29
Itt van a kutya elásva!
Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:41:49
egyszerű... ezek a rettenetes vízfejjel bíró állami cégek olyanok, mint a szita...
a beleöntött pénz kifolyik a lyukakon... amíg ezeket a lyukakat nem tömik be, ezek a pénzek el fognak folyni, mint a magzatvíz...
én csak azt nem értem, hogy ezek a cégek kurvára nem minősülnek műemléknek, ergo, miért nem lehet őket lebontani, aztán villámgyorsan felépíteni egy másikat a helyükre...
Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:44:25
okker... ne menjünk el narkó-síkra, bár a máv pont olyan, mint aki kicsit túladagolta a heroint... itt van, itt van, de leginkább csipkerózsikára hajaz...
slovnaft 2009.12.25. 11:44:33
Ahogy ezt remélhetőleg megteszik majd az MTV-vel és a Duna TV-vel.
slovnaft 2009.12.25. 11:47:51
Metin 2009.12.25. 11:53:54
PuruttyaIrto (törölt) 2009.12.25. 11:54:12
Nos ezért van ott a MÁV és BKV, ahol, ugyanis ezek nem közszolgátatási helyek, hanem pénzlopási helyek.
MÁV és BKV fő célja nem a polgárok kiszolgálása, hanem a politikusok gazdagodásának biztosítása.
Mit lehet ellene tenni?
slovnaft 2009.12.25. 11:59:29
Nem hagyni annyiban.A MÁV kirablása már lassan beteljesedik, a cargot elkótyavetyélték, most majd jön a szmélyszállítás és a mozdonyrészleg.A háttérben meg ott lapít a buszos maffia. A távolsági járatok is csak addig lesznek nyereségesek, míg mozog a MÁV. Ha már kimúlt, jönnek a Volántársaságok, amelyeket hirtelen privatizálni kell, hiszen valamilyen tömegközlekedésnek lennie kell. Vagy lehet, hogy már arra se lesz szükség, jöhet a röghözkötötség és már csak a falvakat adják-veszik a majdani hűbérurak.
neutrinoo 2009.12.25. 12:01:08
ehhez nyugodtan hozzáveheted azoknak az idiótáknak a tömegét,akik ezeket a szolgáltatásokat igénybeveszik,és az ő taplóságukat is az említett dolgozókra kenik. dolgoztam postásként mondhatom számtalan paraszt reklamált mikor nem kapta meg az ujságot holott szart megteremteni a kézbesités feltételeit. látható név,zárt postaláda,kulcsok,kódok hiánya stb stb.
bocs az offért
humorpalanta 2009.12.25. 12:01:59
slovnaft 2009.12.25. 12:04:24
Ezt én is így látom. Nézzétek meg, hogy például Olaszországban is vannak viták, de a vérbő taljánok a veszekedéssel kiadják a mérgüket és nem vágják el egymás torkát. Valami nagyon elromlott nálunk, barátaim.
Earendil 2009.12.25. 12:08:36
@humorpalanta: Svájcban azért a vasutas is sűrűn elnézést kért, amikor 2 perc késéssel futottunk be egy 300 km-es útról...
slovnaft 2009.12.25. 12:09:57
Ezért írtam, hogy ROKONOK országa...A magyar nemes mindig verte az asztalt meg a nyálát és a munkát másra hagyta.
Logic 2009.12.25. 12:19:23
akar 2009.12.25. 12:31:06
Anno felújították a keleti bizbereit, váltóit. mostantól nem kézzel tologatja a kuli, hanem gombnyomásra átvált a sín. Viszont, kóka elvtárs azt izente, mivel úgyis melegek a telek, nem kell váltófűtés. nem is lett.
a váltópuceváló embereket meg elküldték a balaton mellé ágakat nyesni, szemetet szedni.
Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 12:41:09
Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 12:46:16
lutria 2009.12.25. 13:02:46
@rszvsz: Nem kéne ennyire szidni a postásokat mert nem ismered a munkakörülményeiket:Napi 10-12 órát dolgoznak(csak azért ennyit mert többért már büntet a M.T.)napi 90-100+ csomagot kell kivinniük,előtte bepakolni a kocsiba pár száz kg csomagot majd felvinni a lift nélküli épületekbe is,pénzt kezelni,dokumentálni,természetesen vezetni a postakocsit,a megmaradt csomagokkal este leszámolni,kipakolni Br.85-ért---harmadennyi emberrel a D.P.sem tudná megoldani egy kerületben igy is 2-3ember dolgozik.
autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.12.25. 13:10:23
draft22 2009.12.25. 13:15:15
Németországban egybként a nem hegyividékeken minden télen teljes a káosz (nem beszélve az éveként tucatjával beszakadó tetőkröl). A vonatok sokszor azért nem késnek,mert el sem indítják őket. Egyszer élni kéne kint egy-két évet és már rögtön menne a dolog, legtöbb helyen az emberek m,egértik, hogy ilyenkor nincs közlekedés ill. lenne csak akkor adót emelünk.
draft22 2009.12.25. 13:18:30
Egy országban ahol 15-ször annyi a hideg a hó és a hegy , miatt a havária napok száma, nincs értelme a vasútnak anélkül üzemelni, hogy a költségvetés jelentős része ne erre menne el 5-8 napért sehol a világon nem építik ki a rendszert. Svájcban amúgy ezek a vasútak a közútat is helyettesítik amelyek ilyenkor járhatatlanok.
Tibike15 2009.12.25. 13:23:33
nekem már régóta az az érzésem, hogy a vasutasok gondolkodás módjában az utas egy szükséges rossz dolog és minél kevesebb van belőle, annál kényelmesebb és nyugisabb a munkájuk, ezért aztán el is követnek mindent, hogy nehogy már jól érezze magát az utas
draft22 2009.12.25. 13:38:13
Példa Magyarországon a nagyon erős szél ritka. Az USA-ban (a megfelelő helyeken) gyakori. Kövkép ki van építve a megfelelő rendszer az előrejelzésre (életet ment), az építkezési szabályok mások, vagy nagyon szélálló épületek (ezek a középületek) vagy egyáltalán nem szélálló viszonylag olcsó ház, amit a hurrikán után újraépítenek, van ahol két-három évente. Más meleghelyeken nincsenek hőszigetelési előírások vagy csak a légkondi miatt 8ez egész fejlett országokra is vonatkozik, de pl. az angoloknál sincsenek a házak felkészítve nagy hidegre (nem véletlenül hiányzik a vakolat), mert ö10 évente fordul elő. Az ottani építészetri szabvámnyok alapján - a hőszigetelés gyengesége miatt - magyarországon nem engednk felépíteni őket (magyarul a mi házaink műszaki tartalmukban többet nyújtanak, mint egy angol.
legyen ez 2009.12.25. 13:42:29
anago 2009.12.25. 13:43:08
veszbejarat.org
draft22 2009.12.25. 13:48:38
nem azon múlik
legyen ez 2009.12.25. 13:51:36
(tudtok egyaltalan olyan allami tulajdonu ceget mondani, ahol minden flottul megy?)
sanyix 2009.12.25. 13:53:39
draft22 2009.12.25. 13:53:51
hu.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A1jc_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9se
Piacosítás a lényeg.
A csatlakozás mlemaradás többszöröse egyébként a hazainak (nincs bevárás, ismeretlen) viszont viszonylag hamar megy a következő.
A hegyek miatt a vasút versenyképes a közúttal szemben biztosabb gyakran fele akkora a vasúti távolság, mint a közúti, emiatt olcsóbb.
borcsika 2009.12.25. 14:21:06
megállnék egy szóra 2009.12.25. 15:01:11
Rá Dios 2009.12.25. 15:27:47
Egyetlen dolgot csinál az átlagember jól: amit egyszerre muszáj is, meg érdemes is. Ha valamelyik nem stimmel, elszabotálja, megkerüli. Én is, persze.
benkoo 2009.12.25. 16:01:32
kirugni mindet.....
zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.12.25. 16:20:08
megállnék egy szóra 2009.12.25. 16:28:41
De valahol érthető, hogy sokan nem akarnak dolgozni, hisz' az itteni fizetésből fel sem fogom, hogy hogyan tudnak néhányan megélni.
Az USA-ban még a takarítónő is egyedül el tudja tartani magát a munkájáért kapott fizetésből.
Talán azt kellene megérteni, hogy ha már van munkahelye az illetőnek, akkor kutya kötelessége dolgoznia. Ha elégedetlen a fizuval? Lehet mást keresni.
kyanzes (törölt) 2009.12.25. 16:43:18
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.12.25. 16:55:29
Svájcban az ilyen modern, űrtechnikás dolgokat nem is ismerik. Meg azt sem: mi az, hogy "késni".
(Egyébként tényleg nem, mert perverz módon pontosak a vonatok. Perc ötvenkor ránéz a forgalmista a peron órájára, perc ötvenötkor emeli a tárcsát, perc nullanullakor indul a szerelvény.)
tölgyes 2009.12.25. 17:14:24
Mi a megoldás? 1./Nem a váltókezelőket kell elküldeni, leépíteni, hanem az igazgatókat. 2./ Be kell szerelni az elektromos váltómelegítőket.. mert a seprűs megoldás nem működik ott, ahol egyetlen pályaudvaron van 7-800 váltó.
3.Az utasokat tájékoztatni kell és nem össze vissza hazudozni. Egy ismerősöm vasárnap Sopronba utazott. (Győrig ennél főbb vasútvonal nincsen...) A Keletiből indult volna a vonat 6.38-kor. Tíz percenként bemondták, hogy a szerelvényt betolják és indul.. de a vonatot csak 8.10 kor indították.. és még a kalauz se tudta megmondani, hogy Győrben át kell-e szállni.. AZ UTASTÁJÉKOZTATÁSHOZ MÉG SEPRŰ SE KELL!!!
radiris 2009.12.25. 17:54:41
Ez a fenti konkrét és idei példa volt, a bátyám (vasutas) mesélte. És a cigány maradhatott és továbbra is szart az egészre.
radiris 2009.12.25. 17:55:43
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 18:07:25
nem hiszem hog nalunk a sepru a fo gond
Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 18:15:38
Vagy mit kellett volna értenünk?
slovnaft 2009.12.25. 18:17:44
slovnaft 2009.12.25. 18:32:30
Hát igen, "a" magyar ember sokszor csak egyet tud: a "nyugati" emberekre mutogatni. És aztán jó, árat emelni. Nézzétek már meg, hogy mennyi minden drágább Magyarországon, mint a fejlett gazdaságú országokban és mennyivel silányabb vagy gyengébb. Vonatkozik ez a szolgáltatóiparra, az építőipari vállalkozhásokra, a tömegközlekedésre és a turizmusra egyaránt. Nálunk egy koszlott panzióba egy éjszaka annyba kerül, mint egy osztrákba (vannak 3 csillagos hotelek, amelyek még drágábbak is), de hát a szolgáltatások között zongorázni lehet... Az a baj velünk, hogy állandóan az árakra fgyelünk és többre tartjuk magunkat annál, amire képesek vagyunk.Ha a németeknél lehet ennyi és ennyi valami, hát legyen ennyi nálunk is. Csak könyörgöm, hol van a mögötes tartalom? Meg hogy azok adóznak is ám, nem úgy mint nálunk sokan.Tegye mindenki a szívére a kezét: mikor kért utoljára számlát a gázszerelőtől vagy a vizesembertől? Én speciel kértem, erre a pofátlan ember rátett 25 százalékot - miközben a hirdetési tarifa bruttó!!! Itt tartunk, felebarátaim.
megállnék egy szóra 2009.12.25. 18:39:40
de attól még azért elég messzire vagyunk :(
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 18:42:18
nagyon sok koze van, hidd el
es nem csak nalunk gond
nezd meg itt leesett az altalad pelyhesnek nevezett feher ho es itt amerikaban is 4-5 allamban megallt az elet
bizony szamit hany ember es milyen kondiciokkal "apol eg-egy " vasutvonalat
nagyon szep ez a vasut is a kepeken
egy vonal. oda-vissza, szepen karbantartva
nalunk az egesz vasutnak nincs koncepszioja
osszevissza hozzak a donteseket
beazrnak, kinyitnk elbocsajtanak felvesznek vegkielegitenek
mint az autopalyaknal naggyabol el kene donteni, mik a fo vonalak es csomopontok, milyen mellek vonalakat kell es erdemes megtartani, ehhez mennyi ember kell, mennyi vonal, mennyi uj kocsi es mozdony es mennyi penz
es rajta
slovnaft 2009.12.25. 18:44:57
Vagy húsz éve olvastam egy osztrák folyóiratban, amit Profilnak neveznek, hogy egy órai órabérből hol, mennyire futja (sör, cipő, farmer, miegyéb). Elképesztő viszonyok jöttek ki a kárunkra. Ez a jegyáraknál ma is így van, nézzünk csak körül! Mit nyújt a MÁV egységnyi forintért (euróért).Kőkorszak ma.Pedig vannak jó minőségű motorvonataink. Persze kérdés, mibe kerültek. Merthogy nálunk a bezserzés eleve drágább, sok a zseb. Innentől kezdve minden meghatározott.
rszvsz 2009.12.25. 22:48:49
Szomorú, de van postás ismerős. Viszont az, hogy konkrétan ellopják, ami ellopható, meg tökmás helység hót más irányítószámú levelét jól bedobják, azért ne legyen már elfogadható!
Hülye a postás? Analfabéta? Mi szükség rá?
De a máv téma: alapból a munkamorál számít csak. Minden megoldható egy kis lelkesedéssel. Első lendülettel Gazskót agyonütni, aztán jöhet a további...
Én még élénken emléxem az átkos "társadalmi munkáira" -> játszótér rendberakás, hóeltakarítás, stb. Most mi van? Mindenki beleszarik.
rszvsz 2009.12.25. 22:57:52
Na sebaj.
Szal aki a postával baszkurált: van postás haver, és ki a rák beszélt a csomaghordókról? Vagy ők a fix tolvajok?
De a más város más irányítószámmal levele hogy kerül hozzám, még mindig nem értem.
Rájöttem, nem a DB-nek kell eladni a mávot, hanem A/ a japóknak. A párezres adminisztratív keretből maradna vagy 100 fő.
B/ ingyen az oroszoknak (metrókért cserébe). Ott megszólal Gazskó, élő adásban összeverik egy seprűvel :>
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 01:25:25
upiupi 2009.12.26. 11:04:55
Olvastam a hsz-kat, és néhánynál, hmmmm, jót nevettem:) De félre a tréfával. Én 18 éve kezdtem a szakmunkás sulit, vasúti szakon-akkor még nyugdíjas állásnak tűnt- mire végeztem, 3év, már a kutyának se kelletem, sem én sem az osztálytársaim, pedig nem egy, szktv-n szabadult. Gyakorlaton a szolnoki fűtőháznál voltam. Télvíz idejére nem egyszer láttam a felkészülést.
2 Szergej összekapcsolva, 2 baromi nagy hóekével felszerelve állt készenlétben, + nem egy Süsü is volt. Ha esetleg valaki nem lenne képben a Süsüvel- kiszuperált forgóvázon 2 gázolajos égőfej a sínszálak felett. Nos emlékeim szerint voltak fűthetőváltók is, legalábbis a főbb vágányokon. Meg droidok hada akik tisztították a kitérőket. Nem emlékszem ilen mértékű problémákra mint az elmúlt néhány nap történései.
Dániel424 2009.12.28. 16:10:02
Szerintem ez az egész Magyarországi helyzet nevetséges.
Régen sokkal nagyobb hó esett, volt ahol a másfél métert is elérte, most meg esik 10 cm hó és attól zeng a híradó, hogy megbénúlt a közlekedeés meg, hogy nagy erőkkel kell takarítani.
Dehát tél van könyörgöm! Mit hisznek? Hogy nem fog esni a hó meg hogy nem lessz -15 fok.
Az öregebb vasutasok elmeséléseiből és a könyvekből is kiderűl, hogy régen a sokkal nagyobb havat is eltakarította, vagy megpróbálta eltakarítani a MÁV, most meg nyafog 10 cm hótól, meg várja, hogy elovadjon ahelyett, hogy takarítaná.
Bár ehez lassan embere sem lessz, és tudtommal hóeltakarító gépekkel sincs valami jól felszerelve.
Régen a magyar vasút virágzott, öröm lehetett a MÁV-nál dolgozni, és volt elég hókotró meg hómunkás.
Nem ijedtek meg 10 cm hótól!
A mai helyzetet elnézve a MÁV sűlyed mint a Titanic és ennek nem lessz jó vége!
barkoricsi 2009.12.31. 01:09:09
autosave 2010.01.03. 11:08:06
barkoricsi 2010.01.03. 22:03:58
Rocko- 2010.01.07. 21:02:14
Móriczon, Karinthys végállomáson vmi piszkafával kapargatták ki a sinekből az oda nem illő dolgokat, illetve a váltónál állt egy piszkafás és egy seprűs ember.
ZBR 2010.03.07. 23:54:13
Mert ugyanazok a hivatalnokok szaladgálnak a Zorbán adminisztráció valagában is....
@Hegyi:
Bementél egy párszor 180-as vérnyomással a forgalmiba és te már mindent tudsz. És mondjuk Hatvan állomáson a forgalmász, a külsős szerinted melyik váltóhoz menjen? Felkínálhatom a közlekedési miniszter székét?
@Rocko-:
Elég rendszeresen csinálják ezt egyébként, akkor is, ha nincs hó.
@barkoricsi:
Nagyjából a te hozzászólásodban van a lényeg. Annyi kiegészítés, hogy nem kell pörzsölő, meg süsü, csak kell egy emberke, aki kaparóval nekiesik és nem fárad el az első váltó negyede után... A technika emberrel kiváltható és viszont is igaz lenne...