HTML

Mobilitás

Sokáig skizofréniának gondoltam, hogy ugyanúgy érdekel a tömegeket mozgatni képes személyszállítás és a némelyek által önzésnek nevezett autózás-motorozás. Aztán nagy keservesen megtaláltam a közös hasznukat: mindkettő mozgékonnyá, azaz társadalmi vagy nemzetgazdasági szempontból hasznosabbá teszi az egyént. Ez tehát a két fő téma. No meg persze alkalomadtán eszembe jut más is; ha nem bírom benntartani, leírom azt is.

Friss topikok

2009.12.25. 08:00 Jermann Kálmán

Svájci váltók csodája

Tehetetlenség vagy lehetetlen felkészülni az ítéletidőre? Mármint arra az arasznyi hóra, ami minden páratlan évben meglepi országunkat?
 
Ki gondolná, hogy az egyre ritkább hazai havazás miatt megbénult MÁV egy bő hétre elegendő témát biztosít a szak- és kevésbé szakmédiának? Pedig (megint) ez történt. Nem ismétlem a kollégák jajszavait és átkait: mind jogos és igaz. Nincs érthető és elfogadható magyarázat a magyar vasút azonnali összeomlására, ha leesik egy kevés hó. Az ország egyik legnagyobb (és legdrágább szociális) foglalkoztatója napokig képtelen visszaállítani menetrendet – pedig lassan el is olvadt az az átkozott fehér massza.
 
De mit csinálnak azokban az országokban, ahol fél évig lehet számítani a csapadék ezen formájára? Nélkülözik a vasutat? Dehogy. Éppen úgy, ideillő kifejezéssel, óramű pontossággal járnak a vonatok, mint a nyári verőfényben. Természetesen az Óperenciás tengeren túli mesevilágban, Svájcban vagyunk.
 

Nem szaporítom a szót, de akadt a kollekciómban pár fotó, ami azt igazolja, van az a pénz (vagy az a szervezettség), amitől működik a dolog, félméteres, méteres hóban is. Szegény svájciak, vajon nekik hányszor kell évente rábólintaniuk vasútjaik póttámogatására?

(A képek készültek: 2008. február 6., Svájc, Graubünden kanton.) 

 

A jó szemű észreveszi a lényeget: egy söprű a váltóhoz szúrva. Bármily fura, ha van, aki ügyesen forgatja, nemigen kell több

 

 Ez sem drága űrtechnika

Az Albula-alagút északi bejáratánál ősztől tavaszig komisz az idő: ide kéne tanulmányútra küldeni a hazai illetékeseket

Másik váltó (szakszóval: kitérő), másik seprű (szakszóval: kézi működtetésű, lokális alkalmazású hóeltávolító eszköz)

Ugye, milyen röhejes a harmadik évezredben ilyen kijelzőről leolvasni a drága luxusüdülőhelyről (St. Moritz) induló drága luxusvonat adatait? Ja, hogy hajszálpontosan indult és érkezett meg Tiranóba?

Az ott egy menedékház, vagy mifene. Errefelé ennyi hó a megszokott (útban Európa legmagasabban fekvő nem fogaskerekű vasúti hágója, a Bernina felé)

Tökig, akarom mondani, kötésig ér a hó, mi meg rendületlenül kapaszkodunk a tengerszint felett 2328 méteren fekvő magashegyi átkelőre

97 komment

Címkék: közösségi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://jermann.blog.hu/api/trackback/id/tr321618305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.O.S. 2009.12.25. 09:30:04

Adjon az Isten!

Tapasztalataim szerint nálunk ember nincs a seprűhöz. Mert, hatalmas (minimál)bér költsége van a dolgozónak,aki forgatná a seprűt. És akkor miből bérelnének üveg palotát az alvó Csipke Rózsikának?

2009.12.25. 09:32:36

Valamit ők tudnak, amit mi nem és nagyon sokáig nem is fogunk. :(

pobeda 2009.12.25. 09:37:30

Elismerésem a svájci vasút technológiának. :)
Az óra a könnyebb leolvashatóság miatt olyan,csak ránézel és a "foltokból" is tudod mennyi az idő.Már ha analóg(kijelzésű) órákon szocializálódott az ember.

rszvsz 2009.12.25. 09:38:29

Egy valamit nem vágok csak:
oké, a máv és bkv síkhülye vezetői réteggel (és anti-utasbarát gárdával) van megáldva.

De hát van egy minisztérium is, nem?
Miért nem lehet kivágni az illetékes vezetőket, mikor már most beindult a látszat-politika és a zsdsz se tud bekavarni (az 1 ezreléknyi támogatóval)...

Tibike15 2009.12.25. 09:40:24

még akár tíz éve is, ha nagyon cudar idő volt, leraktam a kocsit és mentem vonattal.

ma már annyira drága a vonat, hogy maximum akkor jöhet szóba, ha egyedül mennék.

De manapság már szóba sem jöhet a vasút, mert ha leesik néhány centi hó és esetleg van némi mínusz fok is, akkor a vasút megadja magát.

Kész káosz, marad az autó, azzal még mindig el tudok menni A pontból B-be és olcsóbban is mint amennyibe a vonatjegy kerül.

Hegyi 2009.12.25. 09:42:09

Ezt írtam már én is többször fórumokba blogokba, hogy ha valamelyik a forgalmi irodán kávézgató sínparaszt felemelné ilyenkor a valagát, és mondjuk félóránként kisöpörné a havat a váltókból a legnagyobb hóesésben sem lenne semmi.
Évekig vonatoztam naponta, többször voltam a forgalmi irodában panaszt tenni, láttam mi folyik ott, az csak duma, hogy nincs ember. Nem rossz indulatúak, a sínparasztok, csak eszükbe sem jut, az ilyesmi, meg, hogy vannak utasok is.

travelnyuszi 2009.12.25. 09:45:08

Én évente kb. 2-3-szor járok Svájcban. Mindig meglepődök, mennyire jól működik az évtizedek óta bevált hagyományos rendszer. Legyen szó bankról, közlekedésről, de még a genfi autószalonra tartva sincsen káosz. És általában jellemző rájuk az "analóg" rendszer, nem újítanak csak azért mert ez a trendi.

kispista2 2009.12.25. 09:45:49

@F.O.S.: Eddig mindig azt hallgattuk, hogy a máv-nál túl sok a dolgozó, le lehetne építeni! A felesleges munkaerőt nem lehetne kiküldeni havat söpörni? Például a pár ezer fős igazgatóságról?

rszvsz 2009.12.25. 09:46:26

Privatizálni a máv, bkv, posta csapatot!

Kiderülne, hogy a Deutsche Bahn kb harmadennyi emberrel jobb menetrendet tud biztosítani...

Kiderülne, hogy a Deutsche Post kb harmadennyi emberrel nem postázná ki Budaörsre a Pilisszentlászló-i címzést. És nem lopná el a küldeményeket.

Kiderülne, hogy a 9800 ft-os bérlet mellé az új bkv-nak nem kénének nem, vagy parasztul vezető sofőrök és az 1000nyi vízfejű idióta se...

Jó-jó, felébredtem :)

Advocatus_Diaboli 2009.12.25. 09:47:58

Nem a 'magas' minimálbérekkel van prbléma, hanem a munkaerővel. Normális, értelmes emberekkel kellene dolgoztatni, nem idótákkal. A hülyék szininímája: postás, rendőrs, vasutas. nem mindig volt ez így. Valaha, még a szovjet megszállás előtt nagy tisztelet övezte a vasútas szakmát. Aztán szépen ezt a szakmát is elárasztották 6 elsőt 2 másodikat végzett jómunkásemberekkel. Gyakorlatilag ma a MÁv az egyik tipikus cég, ahol a társadalom legalja dolgozik értelmi illetve erkölcsi szempontból.

RogerNyul 2009.12.25. 09:50:05

Holnap hajnalban indulok a Gotthard alagút fúráshoz egy kicsit dolgozni...
Kellemes Ünnepeket!

ostván 2009.12.25. 09:50:40

A vezetőkről:
A MÁV-tól nemrég kirúgtak egy vezetőt. Az volt a bűne, hogy jól dolgozott (komolyan!). A részlegét gazdaságossá tette.
És így idegen testté vált, akit eltávolítottak.
A dolgozókról: nyilván könnyebb sztrájkolni (igazságtalan célokért is), meg nem sztrájkolóként élvezni azt, hogy éppen munka nélkül jár a fizetés, mint kimenni a hóba (a seprű nincs benne a szabályzatban).
Úgy kíváncsi lennék, ezek az emberek hogy élnének meg a vállakozási szektorban!

rou 2009.12.25. 10:16:38

A seprű nagyon tetszett :D

slovnaft 2009.12.25. 10:19:30

Magyarország a végtelen lehetőségek hazája.Vagy annyian dolgoznak egy munkahelyen, hogy senkinek nincs elég munkája, vagy kevesen, viszont kitapossák a dolgozók belét. A MÁV-nál még javában az első ver zió az igaz, és a BKV-nál is. Méghogy váltóprobléma...Anarchia, nem egyéb. Volt idő - amit azért több okból sem sírunk vissza - amikor nem volt egy piszenés se, dolgozott mindenki, ahogy kellett. Ma meg nézzétek meg a vasúti kocsik és BKV-buszok állapotát!Retkes, redves, látványosan elhanyagolt mind.A mosáshoz nem kellene pénz, csak egy jó kefe meg víz.Japánban a buszmosást azonnal elvégzi a sofőr, ahogy beáll a végállomásra.És nálunk?Csak akkor volt tiszta egy busz, amikor kigördült a gyárból.
Hát ez a nagy helyzet a váltókkal is.Svájcban elég egy seprű, nálunk meg megy a pofázás műholdas robotizált rendszerekről, amik csak arra jók, hogy lenyúlják a lét (meg a jutalékot).
A szimpla privatizáció ezen nem segítene. A postások munkájának egy részét is kiszervezték már, és nézzétek meg, hova jutottunk!Pesten két vállalkozó kezébe került a levélhordás, zsákonként 250 ezerért.És kik dolgoznak?Minimálbér alatt foglalkoztatott lecsúszott emberek robotolnak. Sokm száz százalékos haszon csörög a vállallkozók zsebében, miközben a szolgáltatás minősége egyenlő a nullával.Már nincs szükség formaruhára és bicajra sem, mert a bedolgozó "alvállalkozók" ezt "nem igénylik"...Vegyen mindenki magának bringát meg téli kabátot, ha futja a 45 ezerből.Szabadság, betegállomány nincs, akinek nem tetszik, takarodjon.
Hát ez nem privatizáció, ez szervezett bűnözés.

slovnaft 2009.12.25. 10:24:11

Emlékeimben él még az NDK-s példa.Talán mások is jártak abban a szegény országban (bizonyos szempontból tényleg kizsigerelték őket), de koszos, ütött-kopott járműveket, házakat, utcákat sosem lehetett látni. Mert a szegénység nem egyenlő a trehánysággal.Ha egyszerű S-bahnok is jártak a városokban, azok mindig tiszták voltak, s ha valami elszakadt, eltörött, azonnal megcsinálták. A foltos szebb, mint a rongyos - ezt nekük is tanították még az iskolában - amikor még volt oktatás és fontos volt a jövő generációjának felkészítése az életre.

Píter 2009.12.25. 10:26:18

Na erre mit mondana a máv fizetett bérkommentelője, ákibárd...? Egyébként komolyan röhejes, hogy minden évben eljátszák ezt a cirkuszt, hogy leesik 10 cm hó és megbénul az ország tömegközlekedése... Kicsit unalmas már ugyanaz a lemez... Nézzenek szét már a környező országokban ott mi van ilyenkor? Semmi. (és biztos nem ennyi léhűtőt foglalkoztatnak !!!) Jelzem tegnapelőtt 40 percet késett a soproni vonat, köszönhetően a mávnak, mert a keletiből alapból 20 perces késéssel indultunk, amit 2 óra alatt képtelen volt behozni a vonat...

slovnaft 2009.12.25. 10:30:00

@Píter:
Amit írsz, abból egyértelműen kiderül, hogy nincs rend.Rendnek kell lennie mindenütt, a munkahelyeken, a hatóságoknál, a hivatalokban és az utcán.No, hát ebből hol van ma rend?Sehol. a lendület viszi az országot, amíg meg nem áll.Sikerült eltüntetni az államot, ahogy a liberálisnak hazudott bolsevikpárt hirdette két vétizeden át, de nincs semmi, ami átvegye a szerepét.Csak a mutyizás.

fairlane 2009.12.25. 10:31:43

Svájcban a vonatközlekedés is perfektül működik. Az igazsághoz azonban hozzá kell tenni, hogy a váltókat többnyire gázégővel (!) fűtik. Nem csoda, hogy nem fagynak be. Meg persze az ottani alkalmazottak nem veszik be reggelente a "leszarom" tablettát. És söpörnek is, csak úgy, kötelességtudatból.

slovnaft 2009.12.25. 10:36:02

@fairlane:
Csak nagyon halkan mondom, és tényleg nem mentegetőzésként, hogy a mi klímánk sokkal rosszabb, mint a svájci. Ott télen jideg van, nyáron meg mérsékelten meleg. Nálunk meg láthattuk a hét elején, hogy 44 fokos hőingadozás sem ritka.Nálunk egy-két napos hideg után jön az enyhülés, a hóból víz lesz, ami viszont minden éjjel megfagy, majd nappalra kiereszt.Az utak is részben emiatt kátyúsodnak (no persze meg azért, mert még mindig az ötvenes évek szabványa szerint készült aszfaltot használjuk, mert az olcsó, a költségvetési üzemként működő útfenntartóknál meg a megtakarítások után jár az év végi prémium).

bonobonohu · http://bono.hu 2009.12.25. 10:36:59

seprű, na persze...
ebből is látszik, hogy Svájcban DOLGOZNI járnak be a munkahelyükre a vasutasok, nem sztrájkolni! :-P
ehhh...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.25. 10:39:33

Nesze neked XXI. szazad.
Mashol ugy latszik rajottek, hogy nem kell a "digitalis" sepru, eleg az egyszeru evszazadok ota bevallt analog is.

MZ/x 2009.12.25. 10:40:11

Ezért kellett a pályafenntartást,meg egyéb részeket leválasztani így mindig másra lehet mutogatni. Meg hát magas vezetői székekebe lehet közgazdászt, jogászt volt holdudvarost ültetni attól még nem tudja üzemeltetni a speciális céget. Fogalma nincs arról mi történik at írányitása alatt. Lásd BKV Fővezér MVM-től, ahol ugyancsak esnek ki a csontvázak a szekrényből.360 parlamenti politikusnak kellene azt a seprüt odanyomni a kezébe s lám a váltók is tiszták lehetnének!

slovnaft 2009.12.25. 10:42:07

@fairlane:
A kötelességtudat, bizony, ez az egyik kulcsszó!Nézzétek meg a fejlett gazdaságú országokban, például az USA-ban, hogy ha valaki munkát kap, az úgy végzi, mintha doktorálni akarna belőle.Ha valaki portás lesz, ott nincs apelláta, be nem mehet senki engedély nélkül.Pénzzel meg ne is próbálkozzunk, mert mehetünk a kóterba.Ezekben az országokban nem is röhögik ki egymást, ha valaki szívvel-lélekkel dolgozni akar, és senki sem szabadkozik, hogy bocs, de hát ezt nekem csinálnom kell, pedig mekkora ökörség...Másból vannak gyúrva az emberek, s ennek nyitja már a családokban és az iskolákban kezdődik. Amit most nálunk éppen szétvernek, szétvertek, a liberálisnak hazudott "elvek" miatt.Nagyon elqrták a mi országunkat, ebből már biztosan nem lesz kiút.Olyan, mint amikor másik vágányra terelnek egy vonatot. Az is halad előre, de hogy hová, az csak később derül ki.

nyalógép 2009.12.25. 10:42:18

De vehetnénk alacsonyabb munkamorálú és zordabb időjárású országot is példának. Oroszországban sem hiszem hogy leállna a vonatközlekedés ennyi hótól és hidegtől.

netopi2 2009.12.25. 10:43:27

Nem megy az ám olyan egyszerűen :)

Tegyük fel, hogy a MÁV vezetője kiadja a parancsot: minden váltó mellé seprűt, ebben az esetben:
1. a beszerzési igazgató leadja a megrendelést a seprűkre, természetesen a felesége nevére bejegyzett kajmán szigeteki offshore cégnek, a piaci ár százszorosáért
2. a leszállított seprűk minimum felét azzal a lendülettel rögtön spontán privatizálja a Raktáros Józsi
3. a maradékot kiosztják az Alkesz Pisták között, akik úgy megörülnek nekik, hogy egyből elcserélik őket egy-egy felesre a sarki talponállóban

Szóval inkább ne erőltessük a dolgot ...

slovnaft 2009.12.25. 10:47:34

@netopi2:
A lényegre tapintottál. Tudjátok, hogy ez nem a ma betegsége? Itt egy példa rá. (Ne tessék köpködni, mert kiváló a példa.)
„Hogy milyen az elbürokratásodott szervezet, arra egy példát” – mondta Rákosi Mátyás 1950-ben. – „Mezőkovácsházán a 13 vezetőségi tag közül 9 fizetett funkcióba helyeztette magát. Az elnök öt holdon egyéni gazdálkodást folytat és községi esküdt. A titkár ugyancsak öt holdon egyéni gazdálkodást folytat, a földművesszövetkezet cirokátvevője. A propagandista, magángazdálkodása mellett a szövetkezeti tejüzem alkalmazottja. A tömegszervező magángazdálkodása mellett gabonafelvásárló. A káderes az OszH pénztárosa, a gazdasági vezető a DÉFOSz irodavezetője, a frakciótitkár a ciroktelepen van alkalmazásban, a női felelős a szövetkezetnél baromfifelvásárló, és így tovább, és így tovább…”
Rákosinak tehát már 1950-ben forgott a gyomra attól, amitől nekünk ma.Módszerváltás ide vagy oda.

slovnaft 2009.12.25. 10:49:15

ROKONOK országában mit akarunk?

Szűcslaci 2009.12.25. 10:58:06

Létezik technikai megoldás arra, hogy a folyvást visszafagyó kitérőket kiolvasszák akár távvezérléssel - de a felszín alá épített gázos, vagy elektromos rendszereket rekordidő belül, gyakorlatilag büntetlenül saját megélhetésére elbűnözné valami népcsoport. De seprű, csákány , jégkaparó is használna. de ahhoz kell több mobil csapat, aki járják az ország vasútvonalait. Régebben is voltak ilyenek - a pályamunkások. Csakhogy a 70-es évek végéig a MÁV-nál dolgozni szinte kiváltság volt: az idősebbek még emlékezhetnek arra a kifejezésre - és a valódi értelmére - hogy: " nyugdíjas állás". Bizony, a MÁV-nak száz esztendőnél is régebb óta saját nyugdíjkifizető helye volt, ellentétben a legtöbb egyéb állással - gyakorlatilag közhivatalnak számított. Ezért aztán meg is becsülte a munkáját az, akinek sikerült oda bekerülnie. A privatizáció nem megoldás - láthatjátok a többi privatizált állami vállalat példáján. A büntetés, a vezetőség és a dolgozók anyagi felelőssége - az megoldás lenne. A MÁV-nál és a BKV-nél is.

sgt 2009.12.25. 10:58:43

Egy nagyon fontos dolgot elfelejtettünk!!!!!
A seprűt bátran leteszik a váltó(kitérő) mellé, hogy ha kell használják. Nálunk ez elképzelhetetlen!!
Egy óra múlva már ott sem lenne. Valamelyik szegény "boszorkány" örömmel venné birtokba. :))
No nem azért hogy dolgozzon vele!

Egu 2009.12.25. 11:01:28

@netopi2: és ne felejtsük el, hogy ezek után a sínparaszt szakszervezetis nyomorék kiáll és követeli a seprű árának 10%-át prémiumként mindenkinek, hiszen volt miből megvenni!!! Különben amíg nem kapják meg, addig nincs söprés...:))))

@slovnaft: a mi időjárásunk mellett télen lefagy, nyáron túlmelegszik, a kettő között meg eltörik a váltó. Nálunk komolyan mondom mágneses irányvasutat kellene építeni, mert abban nincsen váltó. A-ból B-be megy oszt kész...Bár lehet, hogy akkor meg a magyar altalaj kedvezőtlen összetétele befolyásolná károsan a mágneses tér egyenletességét, ezért a rázkódás elkerülésére csak 15-tel mennének a gyorsvasutak is...:)))))

slovnaft 2009.12.25. 11:02:44

@Szűcslaci:
Igazad van, a fekete vonat annak idején ezeket a pályamunkásokat (is) szállította Pestre.Mióta nincsenek pályamunkások, felverte a gaz a síneket és a biztonságuk is kétséges (persze ez csak egy privát vélemény, látván a girbegurba síneket). De amit mondassz, az rímel az általam a rendről elmondottakra.Igen, nincs rend, így nyugodtan lehet megélhetésibűnözni. Persze csak azoknak, akiknek engedi az álliberális hatalom - nyilvánvalóan számításból a mindenkori választásokra gondolva.Különben miért nem lehet egyetlen hét alatt lefülelni az egész országban a színesfémmaffiát?Súlyos börtön és TELJES VAGYONELKOPZÁS a tolvajoknak és az átvevőknek - meg a mögöttük ólálkodó vagy éppen cégtulajdonos politikusoknak.Védelem nélkül ezt nem tehetnék velünk!Börtönbe velük.

slovnaft 2009.12.25. 11:04:39

vagyonelkoBzás - bocs

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 11:06:05

@slovnaft 2009.12.25. 10:36:02: "Nálunk egy-két napos hideg után jön az enyhülés, a hóból víz lesz, ami viszont minden éjjel megfagy, majd nappalra kiereszt.Az utak is részben emiatt kátyúsodnak" - ebben kétségtelenül igazság vagyon - igen ám, csakhogy ha nagyon keressük, Svájcban is megtaláljuk ugyanezt. Csak nem december közepén, hanem mondjuk októberben és áprilisban. És lehet, évente nem is egyszer.

Rocko- 2009.12.25. 11:10:38

hehe, ez tetszik, svájci óra után a köznyelvbe bekerül majd a svájci seprű.

slovnaft 2009.12.25. 11:14:38

Svájcban a mentalitás is svájci. Azonnal feljelentenek, ha törvényt sért valaki. A szomszédok is figyelik egymás (ebből lett a SZEM-mozgalom), ezért is kevés a betörés.És ott a hatóságok el is hiszik ezt, nem kell öt évig bíróságra járni.

kerzo · http://munkapad.blog.hu/ 2009.12.25. 11:31:28

Nem az a baj, hogy van seprű, vagy nincs seprű. Nálunk meg sem fogják, mert hiszen senkinek nincs benne a munkaköri leírásában, hogy meg kell fogni.

Én is írtam egy kis összefoglalást erről a kabaréról. Vagy tragédiáról?

minbiz.blog.hu/2009/12/23/draga_bakter_ur

Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:35:16

@slovnaft:
ez persze hülyeség (mármint az azonnal feljelentik szólam), látszik, hogy nem jártál még néhány nagyobb svájci város, használt tűkkel borított belvárosában...
mindazonáltal, nem értem, miért nem lehet egy egyszerű intézkedési tervet megcsinálni, ami arról szól, hogy minden egyes váltónak van egy felelőse (ekkora dolgozói létszámmal über egyszerű kijelölni egyet-egyet) és ha elkezd esni a hó, akkor az xy számú váltó felelőse köteles megszervezni a folyamatos takarítást, amihez előre lehetne biztosítani az eszközöket a terv szerint...
ez annyira egyszerű, igaz, nem kell érte milliókat kifizetni egy sógorkomajóbarát által gründolt tanácsadó cégnek, cserébe viszont működne...

slovnaft 2009.12.25. 11:37:33

Vajon miért kerül nálunk minden ugyanannyiba vagy inkább többe, mint a gazdagabb országokban?Miközben ott munkakezdéskor minden butikos lemossa a portált, felsöpri a járdát, ha eltörik egy padlóburkolat, másnap cserélik, ha eldugul a WC, azonnal tisztítják és még takarítják is. Nálunk ha jól tudom, 100 km-t 1800 forintért tesz meg a MÁV (nem járok vonattal, de ennyi rémlik). Eközben a 250 km-es tempóra képes TGV Madrid-Sevilla között harminezerbe kerül (több mint 500 km), és a kiszolgálás éppen olyan, mint a repülőn (fotelek, televízió, olvasólámpák, újságok).Most akkor hová tűnik a pénz?

warren buffet 2009.12.25. 11:39:45

:)

azt vágjátok hogy Szolnokon melyik volt az egyetlen pontos járat a hóeséses váltóbefagyós sorsrontó napon?
a moszkvai Tisza expressz.

és 5 perc késében sem volt Szolnokig érted mittomén 2500 kmes úton, majd Pestre (kb 100km) már majdnem egy órás késéssel ért be.:)
az milyen?:D

slovnaft 2009.12.25. 11:40:29

@Rókatojás:
Jártam és láttam a tűket. Frankfurtban is át kell lépdelni a járdán és az aluljárók lépcsőjén fekvő narkósokat.De ez nem az a kategória, amiről beszéltem. Meg csak a kisvárosokban és falvakban működik, amiről írok.Sajnos a narkó már egészen más ügy Svájcban is, azt ők sem tudják orvosolni.Köszönhetően a globalizmusnak, ami ellen azért ők megteszik a magukét.Lásd a legutóbbi népszavazást.

Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:41:49

@slovnaft:
egyszerű... ezek a rettenetes vízfejjel bíró állami cégek olyanok, mint a szita...
a beleöntött pénz kifolyik a lyukakon... amíg ezeket a lyukakat nem tömik be, ezek a pénzek el fognak folyni, mint a magzatvíz...
én csak azt nem értem, hogy ezek a cégek kurvára nem minősülnek műemléknek, ergo, miért nem lehet őket lebontani, aztán villámgyorsan felépíteni egy másikat a helyükre...

Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:44:25

@slovnaft:
okker... ne menjünk el narkó-síkra, bár a máv pont olyan, mint aki kicsit túladagolta a heroint... itt van, itt van, de leginkább csipkerózsikára hajaz...

slovnaft 2009.12.25. 11:44:33

@Rókatojás:
Ahogy ezt remélhetőleg megteszik majd az MTV-vel és a Duna TV-vel.

slovnaft 2009.12.25. 11:47:51

Azt hiszem,a mi kuruckodásunkkal is baj van.Az meg a legrosszabb mix, hogy miközben mindent támadunk és tagadunk, még követeljük is az egyenlőséget jó komenista módra. Persze abból is csak a jussot, a kötelezettséget nem.Egy asztalt csapkodó, lusta, nemtörődöm és irigy emberrel mire lehet menni? Különösen, ha a felső vezetés még szemérmetlenül nyíltan lop, és ehhez még asszisztál is a hatalom (politikai és jogi).

Metin 2009.12.25. 11:53:54

Azt gondolom, mesterségesen teszik tönkre a vasutat, a vasutasok ennyire azért nem hülyék. Kinek az érdeke? Hát nyilván megtalálható a közúti árú és emberfuvarozók körében! Ja, a fizikai munkás meg nem kell, a seprűt meg ugyan melyik menedzsment fogná meg?

PuruttyaIrto (törölt) 2009.12.25. 11:54:12

Mocskos magyar BKV és MÁV vezető, valamint az őket felügyelő politikus csak azért vanak ott, hogy lopjanak. Ezek olyan paraszt, bunkó emberek, akik semmihez sem értenek, de szeretnek mercedesben ülni és nyaralni. Ehhez pénz kell nekik. Volt rá 4, majd még 4 évük, hogy összelopják azt a pénzmennyiséget (legalább pár 10 millió Ft fejenként), ami biztosítja nekik, hogy amikor el kell kotródniuk, akkor is folytathassák a fényűző kényelmes életmódjukat.

Nos ezért van ott a MÁV és BKV, ahol, ugyanis ezek nem közszolgátatási helyek, hanem pénzlopási helyek.

MÁV és BKV fő célja nem a polgárok kiszolgálása, hanem a politikusok gazdagodásának biztosítása.

Mit lehet ellene tenni?

slovnaft 2009.12.25. 11:59:29

@PuruttyaIrto:
Nem hagyni annyiban.A MÁV kirablása már lassan beteljesedik, a cargot elkótyavetyélték, most majd jön a szmélyszállítás és a mozdonyrészleg.A háttérben meg ott lapít a buszos maffia. A távolsági járatok is csak addig lesznek nyereségesek, míg mozog a MÁV. Ha már kimúlt, jönnek a Volántársaságok, amelyeket hirtelen privatizálni kell, hiszen valamilyen tömegközlekedésnek lennie kell. Vagy lehet, hogy már arra se lesz szükség, jöhet a röghözkötötség és már csak a falvakat adják-veszik a majdani hűbérurak.

neutrinoo 2009.12.25. 12:01:08

@Advocatus_Diaboli: "A hülyék szininímája: postás, rendőrs, vasutas. nem mindig volt ez így. "

ehhez nyugodtan hozzáveheted azoknak az idiótáknak a tömegét,akik ezeket a szolgáltatásokat igénybeveszik,és az ő taplóságukat is az említett dolgozókra kenik. dolgoztam postásként mondhatom számtalan paraszt reklamált mikor nem kapta meg az ujságot holott szart megteremteni a kézbesités feltételeit. látható név,zárt postaláda,kulcsok,kódok hiánya stb stb.
bocs az offért

humorpalanta 2009.12.25. 12:01:59

Itt leginkább az emberek hozzáállásával van gond, a svájciakéhoz képest. Ha van valami gubanc, miért kell egyből odamenni a vasutashoz, és szidni az anyját? Mert itt ez van. Egy évvel ezelőtt, 1 napig elkísértem anyámat szolgálatba. Ő külsős. Az összes, összes magyar bunkó volt. Mindegyik. Csak egyetlenegy emberrel találkoztam, aki tudott köszönni, illendő volt, kedves, megértette, hogy a vasutas önhibáján kívül fordul elő, hogy a vonata késik. A német turista. Aki ráadásul magyarul! köszönt, majd még próbált valamit gagyogni, hogy megértsék. Aztán németül válaszoltam neki, és tök boldog lett, megköszönte, tudomásul vette, és elment. És nem jött oda többet hisztizni, meg szidni, mint a magyarok.

slovnaft 2009.12.25. 12:04:24

@humorpalanta:
Ezt én is így látom. Nézzétek meg, hogy például Olaszországban is vannak viták, de a vérbő taljánok a veszekedéssel kiadják a mérgüket és nem vágják el egymás torkát. Valami nagyon elromlott nálunk, barátaim.

Earendil 2009.12.25. 12:08:36

Aki azt hiszi, hogy a nemtörődömség, a mutyizás és a rendetlenség a szoclibok, vagy az "átkos" következménye, az olvasson több Mikszáthot! Ez egy ősi magyar hagyomány, amit a szocializmus is a saját képére kialakított, és a kapitalizmusban is kinőtt egy új formája.
@humorpalanta: Svájcban azért a vasutas is sűrűn elnézést kért, amikor 2 perc késéssel futottunk be egy 300 km-es útról...

slovnaft 2009.12.25. 12:09:57

@Earendil:
Ezért írtam, hogy ROKONOK országa...A magyar nemes mindig verte az asztalt meg a nyálát és a munkát másra hagyta.

Logic 2009.12.25. 12:19:23

ez is bizonyítja, még mindig nincs elég vasutas :/ hóseprésre már nem jut.

akar 2009.12.25. 12:31:06

Ettásak figyelem!

Anno felújították a keleti bizbereit, váltóit. mostantól nem kézzel tologatja a kuli, hanem gombnyomásra átvált a sín. Viszont, kóka elvtárs azt izente, mivel úgyis melegek a telek, nem kell váltófűtés. nem is lett.

a váltópuceváló embereket meg elküldték a balaton mellé ágakat nyesni, szemetet szedni.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 12:41:09

@Rocko- 2009.12.25. 11:10:38: "svájci seprű", ez jó. :-)

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 12:46:16

@Earendil 2009.12.25. 12:08:36: "a nemtörődömség, a mutyizás és a rendetlenség (...) Ez egy ősi magyar hagyomány" - sajnos, mélyen igaz. És bár az első magyarországi vasútépítések némelyike is súlyos panamába torkollt, ráadásul épp angol "vállalkozókkal" - ott kitaszították mára ezeket a társadalomból, nálunk pedig épp kiemelkedtek...

lutria 2009.12.25. 13:02:46

És azt hogyan csinálják az északi országokban hogy 2 méteres hófalak között vezet az út,mégsincs rajta latyak(szinte száraz)?Bezzeg nálunk ha esetleg egy hótoló rátéved az útra utánna csak rosszabb lesz.

@rszvsz: Nem kéne ennyire szidni a postásokat mert nem ismered a munkakörülményeiket:Napi 10-12 órát dolgoznak(csak azért ennyit mert többért már büntet a M.T.)napi 90-100+ csomagot kell kivinniük,előtte bepakolni a kocsiba pár száz kg csomagot majd felvinni a lift nélküli épületekbe is,pénzt kezelni,dokumentálni,természetesen vezetni a postakocsit,a megmaradt csomagokkal este leszámolni,kipakolni Br.85-ért---harmadennyi emberrel a D.P.sem tudná megoldani egy kerületben igy is 2-3ember dolgozik.

autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.12.25. 13:10:23

Hülyék ezek a svájciak! Télen vonatozni? :D

draft22 2009.12.25. 13:15:15

a megoldás egyszerű hideg van, akkor nincs latyak takarítani sok helyen pedig nem szoktak (hólánc haver), az utak fele pedig télen járhatatlan, kitáblázva és lezárva.
Németországban egybként a nem hegyividékeken minden télen teljes a káosz (nem beszélve az éveként tucatjával beszakadó tetőkröl). A vonatok sokszor azért nem késnek,mert el sem indítják őket. Egyszer élni kéne kint egy-két évet és már rögtön menne a dolog, legtöbb helyen az emberek m,egértik, hogy ilyenkor nincs közlekedés ill. lenne csak akkor adót emelünk.

draft22 2009.12.25. 13:18:30

És a poszthoz konkrétan.
Egy országban ahol 15-ször annyi a hideg a hó és a hegy , miatt a havária napok száma, nincs értelme a vasútnak anélkül üzemelni, hogy a költségvetés jelentős része ne erre menne el 5-8 napért sehol a világon nem építik ki a rendszert. Svájcban amúgy ezek a vasútak a közútat is helyettesítik amelyek ilyenkor járhatatlanok.

Tibike15 2009.12.25. 13:23:33

@megmegvolt: a vasútnál nem csak agysebészek meg nóbel díjasok dolgoznak. Nyugodtan kihetnének és kitisztíthatnák a váltókat félóránként, még a szalainé féle irodisták is besegíthetnének ilyenkor

nekem már régóta az az érzésem, hogy a vasutasok gondolkodás módjában az utas egy szükséges rossz dolog és minél kevesebb van belőle, annál kényelmesebb és nyugisabb a munkájuk, ezért aztán el is követnek mindent, hogy nehogy már jól érezze magát az utas

draft22 2009.12.25. 13:38:13

Ez hülyeség, a fagyás ellen nem elég a seprű + ismétlen ez egy olyan vasút amit erre csináltak.
Példa Magyarországon a nagyon erős szél ritka. Az USA-ban (a megfelelő helyeken) gyakori. Kövkép ki van építve a megfelelő rendszer az előrejelzésre (életet ment), az építkezési szabályok mások, vagy nagyon szélálló épületek (ezek a középületek) vagy egyáltalán nem szélálló viszonylag olcsó ház, amit a hurrikán után újraépítenek, van ahol két-három évente. Más meleghelyeken nincsenek hőszigetelési előírások vagy csak a légkondi miatt 8ez egész fejlett országokra is vonatkozik, de pl. az angoloknál sincsenek a házak felkészítve nagy hidegre (nem véletlenül hiányzik a vakolat), mert ö10 évente fordul elő. Az ottani építészetri szabvámnyok alapján - a hőszigetelés gyengesége miatt - magyarországon nem engednk felépíteni őket (magyarul a mi házaink műszaki tartalmukban többet nyújtanak, mint egy angol.

legyen ez 2009.12.25. 13:42:29

@slovnaft: sok igazsagot irsz. kar, hogy akiknek ezt olvasni kene, azok vagy nem tanultak meg olvasni, de ha netan megis, akkor nem ertik amit olvasnak vagy csak egyszeruen csak nem erdekli öket. sajnos ez van. hal istennek ritkan voltam raszorulva a mav-ra, de attol trehebb szemelyszallitasi szinvonalat meg sehol sem lattam (Afrika es a Balkan nem er, bar az utobbi nagyjabol hasonszöru lehet...)

anago 2009.12.25. 13:43:08

nade kérem ilyen drága technikára, mint a seprű nem futhatja

veszbejarat.org

draft22 2009.12.25. 13:48:38

@anago: légy erős nálunk van seprű,
nem azon múlik

legyen ez 2009.12.25. 13:51:36

@megmegvolt: kifogas ez mind. egy rendes orszagban, ahol nem lopjak el a közvagyont, ahol a közalkalmazott es a politikus szolgalja(!) a nepet, es ennek megfelelöen senki sem csal adot, ott kisebb hianyossagokat leszamitva muködik minden. a MAV kitunö kepet fest az allamilag muködtetett mutyizo rögös magyar valosagrol.

(tudtok egyaltalan olyan allami tulajdonu ceget mondani, ahol minden flottul megy?)

draft22 2009.12.25. 13:53:51

Itten volna a svájci vasút rövid összefoglalása:
hu.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A1jc_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9se
Piacosítás a lényeg.
A csatlakozás mlemaradás többszöröse egyébként a hazainak (nincs bevárás, ismeretlen) viszont viszonylag hamar megy a következő.
A hegyek miatt a vasút versenyképes a közúttal szemben biztosabb gyakran fele akkora a vasúti távolság, mint a közúti, emiatt olcsóbb.

borcsika 2009.12.25. 14:21:06

Amig volt kötelező katonai szolgálat kivezényelték a katonákat, nem beszélve arról, hogy a vasutas is "katonának" számított és munka megtagadás esetén hadbírósság elé lehetett állítani. Nemcsak a kalauz, hanem a felső vezetőket. Ja bocs, ez még az átkos előtti-előtti átkosban volt. A munkanélküli mérnökök is felültek a vonatokra sztrájk esetén és mindenki féltette a nyugdijas állását.

megállnék egy szóra 2009.12.25. 15:01:11

@F.O.S.: a híradóban mondták múltkor, hogy évekkel ezelőtt még kiskatonákat küldött ki a katonaság havazáskor síneket takarítani, de most már a sínsepréshez is vasúti szakvizsga(!!!) kell...

Rá Dios 2009.12.25. 15:27:47

A MÁV már volt remekül működő intézmény. Igaz, akkor szerencsés volt aki ott dolgozhatott. Oktatás, egészségügy, nyugdíj, világos kedvezményrendszer. És még valami. Ki lehet nevetni a vasutat "félkatonai, hierarchikus szervezetenek" mondó politikust, de -legyünk őszinték, nincs igaza?
Egyetlen dolgot csinál az átlagember jól: amit egyszerre muszáj is, meg érdemes is. Ha valamelyik nem stimmel, elszabotálja, megkerüli. Én is, persze.

benkoo 2009.12.25. 16:01:32

a seprűhöz manageri vizsga kell.. meg dolgozni akarás....
kirugni mindet.....

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.12.25. 16:20:08

@slovnaft: igy van. nalunk brutalisan draga a tomegkozlekedes, foleg ha veszem hogy milyen ocsmany szinvonalu. A havijegy a BKV-nal mar annyi mint a nemeteknel, a vasut meg meg dragabb mint a nemeteknel, pedig ott picit tobbet keresnek. Meg lehet nezni: egy MUNCHEN-PARIZS jegy 39 euro (10600 forint). Ottvagy 6 ora alatt (ez meg nem is a leggyorsabb vonat) a 850 kilometeres tavon. Nalunk ugyanez ha lenne ekkora tav, az 15 ora lenne es 13 ezer ft......... Oriasi kulonbseg.

megállnék egy szóra 2009.12.25. 16:28:41

@slovnaft: A kötelességtudat, igen, az kellene, hogy legyen.
De valahol érthető, hogy sokan nem akarnak dolgozni, hisz' az itteni fizetésből fel sem fogom, hogy hogyan tudnak néhányan megélni.
Az USA-ban még a takarítónő is egyedül el tudja tartani magát a munkájáért kapott fizetésből.
Talán azt kellene megérteni, hogy ha már van munkahelye az illetőnek, akkor kutya kötelessége dolgoznia. Ha elégedetlen a fizuval? Lehet mást keresni.

kyanzes (törölt) 2009.12.25. 16:43:18

Svájc nem volt 50 évig a Szovjetunió csatlósállama.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.12.25. 16:55:29

Nálunk GPS van a mozonyokon, és a neten nézheted, hogy melyik vonat mennyit késik.

Svájcban az ilyen modern, űrtechnikás dolgokat nem is ismerik. Meg azt sem: mi az, hogy "késni".

(Egyébként tényleg nem, mert perverz módon pontosak a vonatok. Perc ötvenkor ránéz a forgalmista a peron órájára, perc ötvenötkor emeli a tárcsát, perc nullanullakor indul a szerelvény.)

tölgyes 2009.12.25. 17:14:24

@Jermann Kálmán: Tanulmányútra????????????????????? Gondolja, hogy meglátnák a seprűt???

Mi a megoldás? 1./Nem a váltókezelőket kell elküldeni, leépíteni, hanem az igazgatókat. 2./ Be kell szerelni az elektromos váltómelegítőket.. mert a seprűs megoldás nem működik ott, ahol egyetlen pályaudvaron van 7-800 váltó.
3.Az utasokat tájékoztatni kell és nem össze vissza hazudozni. Egy ismerősöm vasárnap Sopronba utazott. (Győrig ennél főbb vasútvonal nincsen...) A Keletiből indult volna a vonat 6.38-kor. Tíz percenként bemondták, hogy a szerelvényt betolják és indul.. de a vonatot csak 8.10 kor indították.. és még a kalauz se tudta megmondani, hogy Győrben át kell-e szállni.. AZ UTASTÁJÉKOZTATÁSHOZ MÉG SEPRŰ SE KELL!!!

radiris 2009.12.25. 17:54:41

@benkoo: Hát igen: dolgozni kéne, ennyi az egész. És leszarni, ha azzal érvel, hogy ő cigány és nyolc gyereke van, hadd maradjon.

Ez a fenti konkrét és idei példa volt, a bátyám (vasutas) mesélte. És a cigány maradhatott és továbbra is szart az egészre.

radiris 2009.12.25. 17:55:43

@kyanzes: Ezért vagyunk lusták kisöprőzni a havat a váltóból? Ja, így már értem. És természetesen akkor még 50 évig nem is kell dolgozni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 18:07:25

szeretnek kerni egy osszehasonlitast a svajci vasut km hosszarol, a vagonok es mozdonyok eletkorarol, a vasutasok szamarol es a berezesukrol, valamint a jegyarakrol es az allami tamogatas mertekerol, a vonatok kihasznaltsagarol
nem hiszem hog nalunk a sepru a fo gond

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.25. 18:15:38

@hagyma 2009.12.25. 18:07:25: "nem hiszem hog nalunk a sepru a fo gond" - hát nem is, hanem hogy egy hét kell, mire helyreáll a rend, ha hull pár pehelynyi hó... Ennek viszonylag kevés köze van a vonalhosszhoz, a járműveik életkorához (bár épp tán a svájciak becsülik meg legjobban azt, amilyük már megvan), az alkalmazottak számához és fizetéséhez, a tarifális témákhoz és az utassűrűséghez.

Vagy mit kellett volna értenünk?

slovnaft 2009.12.25. 18:17:44

Hát igen, minduntalan visszatérő csodatévő eszköz az a fránya seprű. Ideje volna nekünk is ügyesen forgatni és végre alaposan kitakarítani az országban. Szemétre az oda valóval.

slovnaft 2009.12.25. 18:32:30

@hagyma:
Hát igen, "a" magyar ember sokszor csak egyet tud: a "nyugati" emberekre mutogatni. És aztán jó, árat emelni. Nézzétek már meg, hogy mennyi minden drágább Magyarországon, mint a fejlett gazdaságú országokban és mennyivel silányabb vagy gyengébb. Vonatkozik ez a szolgáltatóiparra, az építőipari vállalkozhásokra, a tömegközlekedésre és a turizmusra egyaránt. Nálunk egy koszlott panzióba egy éjszaka annyba kerül, mint egy osztrákba (vannak 3 csillagos hotelek, amelyek még drágábbak is), de hát a szolgáltatások között zongorázni lehet... Az a baj velünk, hogy állandóan az árakra fgyelünk és többre tartjuk magunkat annál, amire képesek vagyunk.Ha a németeknél lehet ennyi és ennyi valami, hát legyen ennyi nálunk is. Csak könyörgöm, hol van a mögötes tartalom? Meg hogy azok adóznak is ám, nem úgy mint nálunk sokan.Tegye mindenki a szívére a kezét: mikor kért utoljára számlát a gázszerelőtől vagy a vizesembertől? Én speciel kértem, erre a pofátlan ember rátett 25 százalékot - miközben a hirdetési tarifa bruttó!!! Itt tartunk, felebarátaim.

megállnék egy szóra 2009.12.25. 18:39:40

@slovnaft: semmi gond a nyugati árakkal, ha a fizetések is nyugatiak :)
de attól még azért elég messzire vagyunk :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 18:42:18

@Jermann Kálmán:
nagyon sok koze van, hidd el
es nem csak nalunk gond
nezd meg itt leesett az altalad pelyhesnek nevezett feher ho es itt amerikaban is 4-5 allamban megallt az elet
bizony szamit hany ember es milyen kondiciokkal "apol eg-egy " vasutvonalat
nagyon szep ez a vasut is a kepeken
egy vonal. oda-vissza, szepen karbantartva
nalunk az egesz vasutnak nincs koncepszioja
osszevissza hozzak a donteseket
beazrnak, kinyitnk elbocsajtanak felvesznek vegkielegitenek
mint az autopalyaknal naggyabol el kene donteni, mik a fo vonalak es csomopontok, milyen mellek vonalakat kell es erdemes megtartani, ehhez mennyi ember kell, mennyi vonal, mennyi uj kocsi es mozdony es mennyi penz
es rajta

slovnaft 2009.12.25. 18:44:57

@megállnék egy szóra:
Vagy húsz éve olvastam egy osztrák folyóiratban, amit Profilnak neveznek, hogy egy órai órabérből hol, mennyire futja (sör, cipő, farmer, miegyéb). Elképesztő viszonyok jöttek ki a kárunkra. Ez a jegyáraknál ma is így van, nézzünk csak körül! Mit nyújt a MÁV egységnyi forintért (euróért).Kőkorszak ma.Pedig vannak jó minőségű motorvonataink. Persze kérdés, mibe kerültek. Merthogy nálunk a bezserzés eleve drágább, sok a zseb. Innentől kezdve minden meghatározott.

rszvsz 2009.12.25. 22:48:49

@lutria:

Szomorú, de van postás ismerős. Viszont az, hogy konkrétan ellopják, ami ellopható, meg tökmás helység hót más irányítószámú levelét jól bedobják, azért ne legyen már elfogadható!

Hülye a postás? Analfabéta? Mi szükség rá?

De a máv téma: alapból a munkamorál számít csak. Minden megoldható egy kis lelkesedéssel. Első lendülettel Gazskót agyonütni, aztán jöhet a további...

Én még élénken emléxem az átkos "társadalmi munkáira" -> játszótér rendberakás, hóeltakarítás, stb. Most mi van? Mindenki beleszarik.

rszvsz 2009.12.25. 22:57:52

Jé, eltűnt a hsz-em.

Na sebaj.
Szal aki a postával baszkurált: van postás haver, és ki a rák beszélt a csomaghordókról? Vagy ők a fix tolvajok?
De a más város más irányítószámmal levele hogy kerül hozzám, még mindig nem értem.

Rájöttem, nem a DB-nek kell eladni a mávot, hanem A/ a japóknak. A párezres adminisztratív keretből maradna vagy 100 fő.
B/ ingyen az oroszoknak (metrókért cserébe). Ott megszólal Gazskó, élő adásban összeverik egy seprűvel :>

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 01:25:25

van mikor nem eleg a sepru, most eppen kisiklott egy vonat a ho miatt Svajcban.....

upiupi 2009.12.26. 11:04:55

Üdv Mindenkinek!!
Olvastam a hsz-kat, és néhánynál, hmmmm, jót nevettem:) De félre a tréfával. Én 18 éve kezdtem a szakmunkás sulit, vasúti szakon-akkor még nyugdíjas állásnak tűnt- mire végeztem, 3év, már a kutyának se kelletem, sem én sem az osztálytársaim, pedig nem egy, szktv-n szabadult. Gyakorlaton a szolnoki fűtőháznál voltam. Télvíz idejére nem egyszer láttam a felkészülést.
2 Szergej összekapcsolva, 2 baromi nagy hóekével felszerelve állt készenlétben, + nem egy Süsü is volt. Ha esetleg valaki nem lenne képben a Süsüvel- kiszuperált forgóvázon 2 gázolajos égőfej a sínszálak felett. Nos emlékeim szerint voltak fűthetőváltók is, legalábbis a főbb vágányokon. Meg droidok hada akik tisztították a kitérőket. Nem emlékszem ilen mértékű problémákra mint az elmúlt néhány nap történései.

Dániel424 2009.12.28. 16:10:02

Üdv!

Szerintem ez az egész Magyarországi helyzet nevetséges.
Régen sokkal nagyobb hó esett, volt ahol a másfél métert is elérte, most meg esik 10 cm hó és attól zeng a híradó, hogy megbénúlt a közlekedeés meg, hogy nagy erőkkel kell takarítani.

Dehát tél van könyörgöm! Mit hisznek? Hogy nem fog esni a hó meg hogy nem lessz -15 fok.

Az öregebb vasutasok elmeséléseiből és a könyvekből is kiderűl, hogy régen a sokkal nagyobb havat is eltakarította, vagy megpróbálta eltakarítani a MÁV, most meg nyafog 10 cm hótól, meg várja, hogy elovadjon ahelyett, hogy takarítaná.

Bár ehez lassan embere sem lessz, és tudtommal hóeltakarító gépekkel sincs valami jól felszerelve.

Régen a magyar vasút virágzott, öröm lehetett a MÁV-nál dolgozni, és volt elég hókotró meg hómunkás.
Nem ijedtek meg 10 cm hótól!

A mai helyzetet elnézve a MÁV sűlyed mint a Titanic és ennek nem lessz jó vége!

barkoricsi 2009.12.31. 01:09:09

Félreértés ne essék, nem a MÁV-ot, meg a mundér becsületét akarom védeni, de megnézném, hogy ha porhó esik, és azt újra és újra befújja a váltóba a hó, a kedves kollega hogyan bírkózna meg vele egyszerűen egy seprűvel. Ráadásul a lefagyáson is csak a pörzsölő vagy a süsü segíthet. Tudomásul kell venni, nem a hóréteg vastagsága számít. Volt, hogy egész nagy hóban elbírtam az állomás mindkét végével egyedül, forgalmi ténykedések és nem működő váltófűtés mellett, volt hogy pár centi hóval sem a működő váltófűtés ellenére. Amúgy most egész Európában közlekedési gondok voltak. A blog képein meg ugyan nagy a hó, de verőfényes napsütés van. Olyankor tényleg elég egy seprű. Ami igaz, az igaz, ügyesebben is meg lehetne szervezni rendkívüli helyzetekben a forgalmat. Nekem is volna egy-két ötletem... Amúgy felkészülhetünk az ilyesmire, a globális felmelegedéssel egyrte sűrűbbek lesznek a szélsőséges időjárási jelenségek.

autosave 2010.01.03. 11:08:06

szerintem lehetne bármilyen űrtechnika, HA BASZNAK RÁ, akkor basznak rá, mert NINCS következménye. És következmények nélkül miért is ne kávézgatna tovább a büdös parasztja...

barkoricsi 2010.01.03. 22:03:58

@autosave: Nem inmgem, nem vettem magamra, de ezt a kollegák nevében kikérem magamnak!

Rocko- 2010.01.07. 21:02:14

valaki olvashatja a blogot BKV-nál.
Móriczon, Karinthys végállomáson vmi piszkafával kapargatták ki a sinekből az oda nem illő dolgokat, illetve a váltónál állt egy piszkafás és egy seprűs ember.

ZBR 2010.03.07. 23:54:13

@rszvsz:
Mert ugyanazok a hivatalnokok szaladgálnak a Zorbán adminisztráció valagában is....

@Hegyi:
Bementél egy párszor 180-as vérnyomással a forgalmiba és te már mindent tudsz. És mondjuk Hatvan állomáson a forgalmász, a külsős szerinted melyik váltóhoz menjen? Felkínálhatom a közlekedési miniszter székét?

@Rocko-:
Elég rendszeresen csinálják ezt egyébként, akkor is, ha nincs hó.

@barkoricsi:
Nagyjából a te hozzászólásodban van a lényeg. Annyi kiegészítés, hogy nem kell pörzsölő, meg süsü, csak kell egy emberke, aki kaparóval nekiesik és nem fárad el az első váltó negyede után... A technika emberrel kiváltható és viszont is igaz lenne...
süti beállítások módosítása