HTML

Mobilitás

Sokáig skizofréniának gondoltam, hogy ugyanúgy érdekel a tömegeket mozgatni képes személyszállítás és a némelyek által önzésnek nevezett autózás-motorozás. Aztán nagy keservesen megtaláltam a közös hasznukat: mindkettő mozgékonnyá, azaz társadalmi vagy nemzetgazdasági szempontból hasznosabbá teszi az egyént. Ez tehát a két fő téma. No meg persze alkalomadtán eszembe jut más is; ha nem bírom benntartani, leírom azt is.

Friss topikok

2011.03.20. 15:00 Jermann Kálmán

Négy, három, kettő, egy...

És persze a nulla: ennyire terjedtek el hazánkban a másfelé méltán népszerű négytengelyes motorkocsik és motorvonatok. Bezzeg Britanniában, Németországban, Franciahonban és Itáliában nagyon is. Egy-egy példát hozunk a sorolt országokból, eltérő (4, 3, 2, 1) kocsiszámú H0-s modelleken keresztül. 

Az Indóház magazin internetes változata közli a négy fenti motorvonatról készült háromrészes cikksorozatot.

Négy, kettő, három, egy... 1. rész.

Négy, kettő, három, egy... 2. rész.

Négy, kettő, három, egy... 3. rész.

10 komment

Címkék: közösségi közlekedés modellvasút indóház utazás a vasútmodelljeim körül


A bejegyzés trackback címe:

https://jermann.blog.hu/api/trackback/id/tr622755979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacsla 2011.03.20. 17:09:01

Ez szép volt, várom a folytatást. Esetleg az osztrák 5047/5147, netán 5146 vagy 5145 nem fér bele?

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2011.03.20. 17:49:56

Köszönöm; hamarosan jön a két következő rész. Jó ötlet, valóban felmerült, hogy ÖBB-nél használt dízel motorvonatokat is bemutatnám. Sajnos sem az 5146-os (Liliput-Dolischo), sem az 5145-ös (Piko) nincs meg, ezért csak az 5045-ös és az 5046-os jöhet szóba - ezek a Kleinbahn modellek, pár éve birtokolom őket. Ahogy az 5047-esem is tőlük van. Még egy 5081-est (Fleischmann) és az StLB VT 21-est (Märklin) tudok melléjük rakni.
Az 5147-es pedig csak 1992-től állították forgalomba, így kiesik a gyűjtött korszakból.
Így is érdekelne? :-)

Kovacsla 2011.03.20. 18:12:52

Ha megírod, a fotókhoz kölcsönadom az 5147-es ikret, meg a képen látható két járgányt. Ha jól sejtem, a zöld-fehér-piros modellje meglehetősen ritkaság :)
iho.hu/~ihohu/media/indomedia/cikkfoto/2011/01/110108_5047/OeBB_5047_032_STLB_VT_52_5047_402_in_Enzesfeld.jpg

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2011.03.20. 18:54:43

Most komolyan? Van StLB-s géped? Egyszer láttam az eBayen, szörnyű összegért kelt el. :-) Gratulálok hozzá.
Ha így összejöhetnének, én is tudnék kérni hozzájuk egy GYSEV-es 5047-est és egy 5147-est. :-)

Kovacsla 2011.03.20. 19:01:48

@Jermann Kálmán: Akkor teljes lenne a család! Szerintem ez már elég indok ahhoz, hogy megírd, esetleg én is belerondítsak pár sort :)

Kovacsla 2011.03.26. 17:19:02

Végigolvastam az utolsó ütközőig :)

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.03.27. 18:34:46

A MÁV jelenleg 80 darab, dízel üzemű, négytengelyes motorkocsival rendelkezik, igaz, ezek a lyukas végük miatt csak csatolva közlekednek. Mondjuk a futásuk pont ugyanolyan szar, mint a Bézéé - vagy ugyanolyan jó, attól függ, hogy Szentes és Orosháza, vagy Dombóvár és Bátaszék között végezzük az összehasonlítást.

Viszont motorkocsigyűjtő (és kutató) szenvedélyed megsüvegelendő!

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2011.03.27. 19:45:47

@Benbe: teljesen igazad van, de ez a tény előttem sem ismeretlen, itt a mondat a harmadik rész végén: "a cikksorozatban bemutatott külföldi példákkal szemben nálunk a 2000-es évekig kellett várni a méretük és felépítésük szerint korszerű dízel motorvonatokra".
Vagyis 40 esztendővel később érkezett meg hozzánk a koncepció, ha a szériagyártást vesszük figyelembe.

Hát igen, kissé mániává vált a motorkocsi és -vonatgyűjtés. Ez a négyféle kis töredéke a flottának, szóval lesz még miről írni. :-)
süti beállítások módosítása